3

rujan 2019
Međunarodni dan pismenosti u Dubrovačkim knjižnicama

Međunarodni dan pismenosti u Dubrovačkim knjižnicama

3

rujan 2019

Međunarodni dan pismenosti obilježava se svake godine 8. rujna. Dubrovačke knjižnice prigodnim programima u cijelom tjednu,  priključit će se obilježavanju ovogodišnjeg Međunarodnog dana pismenosti. Svim novim maloljetnim članovima Knjižnice daruju besplatnu godišnju članarinu (potrebna nazočnost roditelja pri upisu).

Na Odjelu za djecu i mlade, u utorak 10. rujna s početkom u 17:30 sati, djeca će se moći igrati, između ostalog, i korijenima pismenosti dodavši im začin suvremenosti i igre. Uz kratko predavanje o glagoljici vozit će se paralelni slalom našeg prvog i aktualnog pisma, a sve to u dobrom društvu ljubitelja društvenih igara, igru Memory glagoljica za školarce. Nakon igre svi će se moći okušati u pisanju glagoljice na papiru i masi za modeliranje.

U Ogranku Lapad, tim povodom, u utorak 10. i petak 13. rujna 2019., održat će se radionice za svih 120 učenika drugih razreda OŠ Ivana Gundulića, a svi će dobiti i besplatnu članarinu za jednu godinu i prigodan poklon.

Ogranak Mokošica, u srijedu 11. rujna, poziva sve prvašiće na druženje  u 17:30 sati. Tamo će, uz priču o jednom vuku, saznati što to veže čitanje i lijepo ponašanje i koje još mogućnosti otvara ustrajno učenje.

Podsjećamo kako će cijeli tjedan u svim ograncima biti besplatan upis učenicima, a najbržim prvašićima i poklon iznenađenja!

Obilježavanje Međunarodnog dana pismenosti pokrenuo je UNESCO 1966. godine s ciljem promoviranja učenja i pismenosti, ali i osvješćivanja problema nepismenosti koji još uvijek pogađa veliki dio svjetskog stanovništva. U svom dokumentu UNESCO, naglašavajući nužnost pismenosti za pojedinca i društvo u digitalnom okruženju, naziva ih pismenostima opstanka, preživljavanja sugerirajući time da je razvoj društva i pojedinca nemoguć bez posjedovanja vještina bitnih šest vrsta pismenosti ( Horton, 2007.): Osnovna pismenost, Računalna pismenost, Medijska pismenost, Obrazovanje na daljinu i e-učenje, Kulturalna pismenost, Informacijska pismenost.