Foto: Vedran Levi

Završio je natječaj Digitalna igra(čka) – Generacija Now 2020./2021. u kojem su, među stotinjak ustanova u Hrvatskoj, sudjelovale i Dubrovačke knjižnice s projektom za učenike od 5. do 8. razreda.

Projekt koji je nastao nazvan je ‘’Jurić’’, a radi se o digitalnoj igrački autiću koji bježi od čovjeka i usput izbjegava prepreke. Autić koristi dva infracrvena senzora; jedan naprijed, a drugi pozadi. Prednji senzor detektira udaljenost od prepreke te šalje signal Arduinu da kad je prepreka blizu okrene volan. Volan se pokreće servo motorom. Stražnji senzor detektira udaljenost od čovjeka: kad je udaljenost mala, autić kreće, odnosno bježi pokrenut električnim stražnjim motorom.

Kao baza korištena je igračka autić na daljinski pogon iz kojeg je uklonjena sva elektronika i motor te višak plastike, a kako bi se ugradio Arduino sa potrebnim motorima i senzorima.

Video prezentacija projekta: https://www.youtube.com/watch?v=MKhpxQghtXk

U ovome natječaju sudionici su bili podijeljeni u tri kategorije ovisno o dobi učenika te se u svakoj kategoriji bira najbolji rad. U razdoblju od 26. ožujka do 6. travnja traje glasovanje za najbolje radove. Nakon što završi odabiranje najboljih radova,Komisija će proglasiti pobjednika natječaja u svakoj kategoriji.

Više o ostalim prijavljenim projektima: https://izradi.croatianmakers.hr/competition/nagradni-natjecaj-digitalna-igracka-generacija-now-2020-2021/

Podsjetimo, Institut za razvoj i inovativnost mladih (IRIM) u suradnji s Hrvatskim Telekomom, uz podršku Ministarstva znanosti i obrazovanja, provodio je tijekom prošle godine Internet of Things (IoT), natječaj pod nazivom Generacija NOW. Dubrovačkim knjižnicama odobreno je sudjelovanje i donacija, a u suradnji s dubrovačkim osnovnim školama realizirao se projekt za učenike od 5. do 8. razreda. Svaka ustanova/udruga morala je formirati projektni tim koji se sastoji od mentora i učenika s konkretnim radnim zadacima. Cilj projekta bio je je povezivati postojeća i nova znanja u području tehnologije pri izradi kreativnih IoT projekata, razvijati kreativnost, inovativnost i razumijevanje modernih tehnologija, stvoriti priliku da učenici realiziraju projekt od koncepta do gotovog modela, da uče jedni od drugih i tako stječu samopouzdanje.

U projektu su sudjelovale osnovne i srednje škole, knjižnice, udruge i druge edukacijske ustanove koje rade s djecom i mladima. Projekt traje od listopada 2020. do lipnja 2021.